Vijenac 777 - 778

Glazba

U RITMU BROADWAYA, 20. OBLJETNICA UMJETNIČKOG RADA LEONORE SURIAN POPOV, KDVL, 6. PROSINCA

Superiorna interpretkinja mjuzikla

Piše Davor Schopf

Početkom ove sezone, sredinom rujna, prvakinja Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci Leonora Surian Popov proslavila je 20. obljetnicu umjetničkog rada s predstavom U ritmu Broadwaya. Predstava je i dalje na repertoaru; sljedeće su izvedbe u Rijeci 19. i 20. siječnja; a 6. prosinca gostovala je u Zagrebu, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, koja time nastavlja zagrebačkoj publici prikazivati domete riječke mjuzikalske scene.

Leonora Surian ostvarila je četrdesetak dramskih te nekoliko filmskih i televizijskih uloga. Prije pet-šest godina sudjelovala je u hrvatskim praizvedbama mjuzikala Sunset Boulevard (Bulevar Sumraka) i Evita Andrewa Lloyda Webbera u riječkom kazalištu. Virtuozno je, pjevački i glumački, ovladala ulogama Norme Desmond i Evite Peron. Pamti se i njezina Nina Filipovna u Jalti, Jalti Grgića i Kabilja, otprije dvadesetak godina, u osebujnom nadrealističkom, montipajtonovskim duhom i gegom ironiziranu uprizorenju bugarskog redatelja Bojka Bogdanova. Ostvarila je još nekoliko uloga u raznim mjuziklima i postala, uz Galiana Pahora, prepoznatljiv zaštitni znak odnosno simbol mjuzikla u Rijeci.

 

 



Leonora Surian / Snimio Tomislav Jagar

 

U ritmu Broadwaya cjelovečernji je koncert – predstava bez stanke, s osamnaest točaka, što je velik napor za protagonisticu koja, uz pjevanje, vodi i konferansu (tekst Igor Weidlich i Giuseppe Nicodemo). Leonora Surian Popov sjajno je sve izdržala, održala svježinu glasa do kraja, nije popustila ni trenutka i stalno je održavala vedru atmosferu. Program obuhvaća hitove mjuzikalskog repertoara, niz songova iz njezina ostvarenog, a možda i budućeg repertoara.

Leonora Surian (1977) prvakinja je Kazališta riječkog Zajca te pripada obama ansamblima Talijanske (koje je dvije sezone bila i ravnateljica) i Hrvatske drame. Glumački se školovala u Rimu na Akademiji dramskih umjetnosti Silvio D’Amico. Bez obzira na to, prvakinja nacionalnog kazališta trebala bi ispravno naglašavati često spominjanu riječ mjûzikl, umjesto mjuzìkl. Jezik je općenito u manjoj mjeri narušavao stilsku cjelovitost programa. Naime, u predstavi se, izvorno, dio konferanse i nekoliko songova izvodi na talijanskom jeziku, što je, zasigurno, u Rijeci namijenjeno publici Talijanske drame. Tako smo duet Wunderbar/Bellissima iz Poljubi me, Kato / Baciami, Cate, uz sudjelovanje glumca Talijanske drame Mirka Soldana, čuli na talijanskom, a duet A Whole New World iz Aladdina, uz sudjelovanje gosta koncerta Bojana Jambrošića, u talijansko-engleskoj verziji. Na talijanskom je Leonora Surian pjevala i song Let It Go iz Frozen, dok je pomalo apsurdno bilo sricanje slova (spelling) na talijanskom u famoznom broju Supercalifragilistichespiralidoso iz Mary Poppins. Budući da ima estradni i komercijalni karakter (uz HNK Zajca producent je B Glad produkcija), predstavu je trebalo prilagoditi za gostovanja izvan riječkog kazališta.

U Supercalifragilistichespiralidoso, kao i u Neka cijeli ovaj svijet iz Jalta, Jalta, Leonori su se pridružili gosti iz njezine obitelji, braća Giorgio ml. i Stefano, nećakinja Sara i kći Emily. U broju When You Believe iz Princa od Egipta sudjelovala je i gošća Kim Verson, svojedobna zvijezda talent showa.

Pomalo je apsurdno i da su songovi pjevani na hrvatskom, Buenos Aires iz Bulevara Sumraka i Pogled taj iz Evite te Mrzim muške iz Poljubi me, Kato bili najlošiji u pogledu dikcije i slabo razumljivi, čemu je pridonijelo i preglasno ozvučenje u početku, a i poslije. Sudjelovao je izvrstan sedmeročlani glazbeni sastav (klavijature, 2 violine, viola, violončelo, bas gitara i bubanj) pod vodstvom Filipa Gjuda, čiji su odlični aranžmani davali bogat orkestralni zvuk i pridonosili atraktivnosti koncerta. Scenskom dijelu pridonijeli su režija i koreografija Tihane Strmečki, scenografija Ivana Botičkog, haljine i kostimi Katarine Baban i Angele Runje te plesna skupina.

Možda je i rano da Leonora Surian Popov slavi umjetnički jubilej jer je u naponu stvaralaštva i može još mnogo pružiti, no neka je mjuziklu dana prilika za još jedno osvajanje publike, a protagonistici mogućnost da blista u punom sjaju. Što je Leonora Surian doista s mnogo energije, a i srdačnosti, ostvarila. Oduševila je pjevačkim interpretacijama klasikâ New York, New York, Send in the Clowns iz Male noćne glazbe, Maybe This Time i Mein Herr iz Cabareta, All That Jazz iz Chicaga, When You’ve Got It, Flaunt It iz Producenata (kao komična plavuša Ulla), Memory iz Mačaka i The Winner Takes It All iz Mamma Mia. Za razliku od ne odveć brojnih trenutaka u kojima diminuira pri prijelazu u visoki registar, pri čemu gubi zvučnost, kada pjeva punim glasom iz kojega isijava snaga i koji pokriva sav raspon, Leonora Surian dokazuje se kao superiorna interpretkinja mjuzikla.

Vijenac 777 - 778

777 - 778 - 21. prosinca 2023. | Arhiva

Klikni za povratak